Pudra si Piatra de Alaun


Cand spui "piatra de alaun" te gandesti imediat la deodorant. Cred ca este proprietatea cea mai cunoscuta a acestei sari cristalizate. Prima oara am auzit despre acest "deodorant natural" asta-vara citind prin blogosfera romaneasca. Nu stiam exact ce este si cu ce se mananca. Acum am avut ocazia s-o testez si sa observ daca ceea ce se spune despre ea este adevarat. Sunt ca Toma necredinciosul - pana nu vad, nu cred. Pentru ca am primit atat pudra, cat si piatra de alaun, am preferat ca o lingurita de pudra s-o amestec cu apa de trandafiri pentru un deodorant care miroase demential si care persista ore intregi fara a lasa urme albe asa cum m-am gandit initial inainte de a incerca. Mi s-a parut mult mai comod decat piatra. Piatra in schimb o folosesc dupa epilat. Sunt una dintre "norocoasele" femei care au probleme cu iritatiile si firele de par sub piele dupa epilare. Am citit ca piatra de alaun poate fi folosita pentru a scapa de aceste aspecte neplacute datorita proprietatilor cicatrizante. Imediat dupa epilare am umezit putin piatra si am aplicat-o pe piele. 

Nu deranjeaza absolut deloc (pielea mea e franjuri dupa ce folosesc aparatul de epilat), nu m-a usturat si se simte ca imbraca pielea cu un strat fin , transparent de "ceva" (se simte ca si in cand aplici primer pe fata; acea senzatie de silicon care acopera si netezeste tenul). Acel "ceva" este de fapt un strat de saruri datorita faptului ca piatra e solubila in apa. Nu pot spune ca s-au intamplat minuni din prima, dar faptul ca iritatiile s-au diminuat usor de la o ora la alta e un lucru bun. Sper ca pe viitor sa aiba mai multe "puteri", poate ca trebuie sa fie ca si un "tratament" aplicat pe piele pentru rezultate. Ma plangeam de protuberantele de pe ten. Ei bine am gasit un ac de cojocul lor - pudra de alaun. Daca imi dispar intr-o parte, imi apar in cealalta si tot asa. De cele mai multe ori mi se intampla sa le zgandar, desi sunt constienta ca nu e bine si cunosc riscurile, dar parca nu ma indur sa le las sa-si faca de cap. 

Acum in schimb le aplic un alt tratament - umezesc zona cu putina apa si aplic putina pudra de alaun cat sa le acopar bine (aplic pe fiecare bubita individual) de 2 ori pe zi daca imi permite timpul, daca nu doar seara si adorm asa. Daca aplic in cursul zilei, rezista fara probleme la locul ei chiar si daca ma ating nu se ia foarte usor. Pudra de alaun aplicata pe zonele cu acnee, cel putin in cazul meu, ajuta la retragerea inflamatiilor si la diminuarea rosetii. Nu imediat ci de a doua zi se vad usoare rezultate. Este mult mai bine sa le las in voia lor decat sa mai chinui tesut respectiv. As vrea sa va atrag atentia ca pe piata exista si piatra de alaun sintetica sub denumirea de "ammonium alum", pe cand cea naturala este "potassium alum". Este indicat sa folosim piatra naturala pentru a putea beneficia de proprietatile sale. Piatra de alaun o puteti gasi pe site-ul Amorebio la pretul de 10 lei - 80 g (va tine o vesnicie; se consuma foarte greu), iar pudra la acelasi pret de 10 lei - 60 g.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu